رشد 78 درصدی خریدهای توافقی محصولات کشاورزی توسط شبکه تعاونی‌های روستایی و کشاورزی کشور
1398/08/14

رئیس سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران، از رشد 78 درصدی خریدهای توافقی محصولات کشاورزی توسط شبکه تعاونی‌های روستایی و کشاورزی کشور خبر داد و گفت: این مجموعه شامل مقادیر متنابهی از 82 قلم محصولات تولیدی بخش کشاورزی اعم از زراعی، باغی و پروتئینی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی به نقل از روابط عمومی سازمان تعاون روستایی ایران، دکتر حسین شیرزاد افزود: با سیاستگذاری‌های جدید در حوزه بازرگانی مدیریت‌های استانی و شبکه تعاونی‌های روستایی و کشاورزی، پیگیری‌های مستمر و تقویت منابع مالی توسط سازمان مرکزی، طی 6 ماهه نخست سال جاری بالغ بر دو میلیون و 425 هزار و 179 تن محصولات کشاورزی در قالب خریدهای حمایتی و توافقی توسط شبکه اتحادیه‌ها و شرکت‌های تعاونی روستایی و کشاورزی کشور در چرخه بازاررسانی قرار گرفته که نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش بسیار چشمگیری نشان می‌دهد.

وی با اشاره به این که طی مدت یاد شده در مجموع میزان 5 میلیون و 195 هزار و 937 تن محصولات مختلف و متنوع کشاورزی در چارچوب خرید‌های تضمینی- مباشرتی، توافقی و حمایتی با تلاش‌های سازمان و شبکه تعاونی‌های تحت نظارت، به بازارهای مصرف و صنایع تبدیلی- تکمیلی هدایت شده‌اند، خاطرنشان کرد: از این مقدار محصول خریداری شده توسط اتحادیه‌های مختلف کشور، میزان 2 میلیون و 350 هزار و 986 تن شامل 82 قلم محصولات تولیدی و کشاورزی اعم از زراعی، باغی و پروتئینی به صورت خرید توافقی بوده که نسبت به مدت مشابه سال پیش از آن، بیش از 78 درصد رشد داشته است.

شیرزاد در زمینه خریدهای تضمینی- مباشرتی به عنوان بخشی از وظایف حمایتی شبکه تعاونی‌های روستایی و کشاورزی کشور تصریح کرد: در نیمه اول سال 98 خرید تضمینی مقدار 2 میلیون و 546 هزار و 268 تن گندم تولیدی کشاورزان غالباً از مناطق محروم و دورافتاده توسط شبکه تحت پوشش سازمان به انجام رسیده و همچنین میزان 223هزار و 50 تن خرید تضمینی- مباشرتی سایر محصولات نظیر دانه‌های روغنی، برگ سبز چای و غیره نیز از طریق تعاونی‌های روستایی و کشاورزی صورت پذیرفته است. ضمن این که خرید حمایتی گوجه فرنگی در شش ماهه نخست امسال در حدود 75 هزار تن نیز توسط سازمان مرکزی و مدیریت های استانی آن محقق شده است.

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران، در خصوص شیوه‌های فروش و بازاررسانی محصولات خریداری شده توسط سازمان و شبکه تعاونی‌های روستایی و کشاورزی یادآور شد: به طور کلی محصولات و اقلام خریداری شده در قالب روش‌های توافقی و حمایتی به صورت عرضه در غرفه‌های مربوط به اتحادیه شرکت‌های تعاونی، تبادلات استانی، صادرات و یا فروش به اشخاص حقیقی و حقوقی در چرخه بازاررسانی قرار می‌گیرند و در این راستا، از میزان 2 میلیون و 350 هزار و 986 تن محصول خریداری شده در 6 ماهه نخست سال 98 تاکنون مقدار 2 میلیون و 74 هزار و 377 تن یعنی رقمی بالغ بر 88 درصد آن به بازار عرضه شده است.

گفتنی است؛ براساس بندهای 5، 13 و 14 ماده 3 اساسنامه سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران، مواردی همچون؛ بازاریابی برای فروش محصول کشاورزان، فراهم آوردن موجبات توسعه عملیات بازرگانی شرکت‌ها و اتحادیه‌های تعاونی و انجام معاملات بازرگانی در موارد لزوم از جمله وظایف و رسالت‌های قانونی سازمان در حوزه بازرگانی محصولات کشاورزی به شمار می‌روند.

تعداد مشاهده خبر315 بار
تصاویر مرتبط


مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
 
آدرس پست الکترونیکی شما
   
شماره تلفن
توضیحات
 
تغییر کد امنیتی
کد امنیت
 
کلیه حقوق این سایت متعلق به وزارت جهاد کشاورزی می باشد
Powered by DorsaPortal